måndag 18 oktober 2010

knäckigt.....

mums igår när jag var på coop med mamsen så blev jag så sugen på att baka en äppelpaj... å kan säga den blev riktigt god.. *smaskens*

receptet kommer här nedan:

4-5 äpplen av syrlig sort,t.ex Aroma el Gravensteiner
150g smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl strösocker
1/2dl grädde,visp- eller mellan-
1/2dl sirap
1/2tsk bakpulver

Lägg de skalade och skivade äpplena i en ugnsfast form.Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienser.Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.

Servera pajen ljummen med vaniljglass.

Äpplena kan bytas ut mot t.ex rabarber,hallon,blåbär....

kan verkligen råda er att prova på denna..

nu har jag precis gjort lite pannkakor till lunch.. vet ej vad de blir eller om det blir middag idag.. jag börjar jobba 15:00 idag så, antingen sen middag eller bara nått snabbt på jobb.. vet ej vilket än..
nu ska jag hoppa in i duschen o sen ut en runda med diva i alla fall....

Inga kommentarer: